top of page

Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Článok I: Úvodné ustanovenia

1.1. Predávajúci

Predávajúcim je Tomáš Vepi, s miestom podnikania Sotinská 1475/19, 905 01 Senica, IČO: 50042611, DIČ: 1084463798 (ďalej len "predávajúci"). Podnikateľ je zapísaný v živnostenskom registri Okresného úradu Senica, číslo živnostenského registra: 240-24703.

1.2. Rozsah platnosti VOP

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy o poskytovaní služieb uzatváranej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim. Predmetom zmluvy je poskytovanie online alebo offline služieb v oblasti mentoringu a poskytovanie digitálneho obsahu, ako sú online kurzy a e-booky (ďalej spoločne len „služba“).

1.3. Právny rámec

Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy a vzťahy nimi neupravené sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä:

a) Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“),

b) Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“),

c) Zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ak je kupujúcim podnikateľ),

d) Zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

1.4. Dostupnosť VOP a súhlas kupujúceho

a) Tieto VOP sú trvalo zverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.tomasvepi.sk a kupujúcemu je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia.

b) Odoslaním objednávky prostredníctvom objednávkového formulára kupujúci potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy s týmito VOP oboznámil, ich obsahu porozumel a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

1.5. Prednosť individuálnych dojednaní

Akékoľvek odchylné dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré sú potvrdené v písomnej forme (napríklad e-mailom), majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.

Článok II: Vymedzenie základných pojmov

Pre účely týchto VOP sa rozumie:

2.1. Kontaktné údaje predávajúceho:

  • Email pre bežnú komunikáciu: info@tomasvepi.sk

  • Adresa na zasielanie písomností (vrátane reklamácií a odstúpenia od zmluvy): Tomáš Vepi, Sotinská 1475/19, 905 01 Senica.

  • Telefón pre kontakt so zákazníkmi: 0919 07 55 58

2.2. Kupujúcim

Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim a nakupuje jeho služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.

2.3. Spotrebiteľom

Spotrebiteľom je v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

2.4. Podnikateľom

Podnikateľom je kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom. Ide najmä o osobu zapísanú v obchodnom registri, osobu podnikajúcu na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov, ako aj o osobu vykonávajúcu poľnohospodársku výrobu zapísanú v evidencii.

2.5. Službou alebo digitálnym obsahom

Službou alebo digitálnym obsahom sa rozumejú online alebo offline služby v oblasti mentoringu, video kurzy, e-booky a iné elektronické materiály poskytované predávajúcim, ktoré nie sú dodávané na hmotnom nosiči.

2.6. Orgán dozoru a dohľadu

Orgánom dozoru a dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, so sídlom Pekárska 23, 917 01 Trnava 1.

Článok III: Objednávka a uzatvorenie zmluvy

3.1. Proces objednávky

Kupujúci si objednáva službu alebo digitálny obsah vyplnením a odoslaním elektronického objednávkového formulára na webovej stránke predávajúceho www.tomasvepi.sk. Odoslanie vyplneného formulára sa považuje za návrh kupujúceho na uzatvorenie zmluvy.

3.2. Povinnosť platby a tlačidlo objednávky

Objednávkový proces je ukončený kliknutím na tlačidlo s jednoznačnou formuláciou „Objednávka s povinnosťou platby“ (alebo inou formuláciou s rovnakým významom). Kupujúci kliknutím na toto tlačidlo výslovne potvrdzuje, že je si vedomý, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť cenu za objednanú službu.

3.3. Súhlas s podmienkami

Pred odoslaním objednávky je kupujúci povinný potvrdiť (zaškrtnutím príslušného políčka), že sa oboznámil s týmito VOP a so Zásadami ochrany osobných údajov, porozumel im a súhlasí s nimi. Bez tohto potvrdenia nie je možné objednávku odoslať.

3.4. Moment uzatvorenia zmluvy

Zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená až momentom, keď predávajúci záväzne potvrdí (akceptuje) objednávku kupujúceho. Toto potvrdenie predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Automatické potvrdenie o prijatí objednávky do systému sa nepovažuje za akceptáciu objednávky.

3.5. Právo odmietnuť objednávku

Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku neakceptovať (a teda neuzavrieť zmluvu), najmä v prípade zjavnej chyby v cene služby, nedostupnosti služby alebo ak kupujúci v minulosti porušil svoje zmluvné povinnosti.

3.6. Záväznosť a archivácia zmluvy

Uzatvorená zmluva je záväzná a možno ju meniť alebo rušiť len na základe vzájomnej dohody zmluvných strán, alebo z dôvodov stanovených zákonom. Zmluva je predávajúcim archivovaná v elektronickej podobe minimálne po dobu piatich rokov za účelom jej splnenia a evidencie a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

3.7. Náklady na komunikáciu

Predávajúci si za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. internetové pripojenie) neúčtuje žiadne osobitné poplatky. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití týchto prostriedkov v súvislosti s uzatvorením zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), si znáša kupujúci sám.

3.8. Jazyk a kópia zmluvy

Zmluva sa uzatvára výlučne v slovenskom jazyku. Po prijatí objednávky zašle predávajúci kupujúcemu e-mailom potvrdenie spolu s PDF kópiou uzatvorenej zmluvy a aktuálnym znením týchto obchodných podmienok. Predávajúci archivuje zmluvu v elektronickej podobe počas piatich (5) rokov a kupujúci má k nej prístup na vyžiadanie.

3.9 Kontrola a oprava údajov pred odoslaním objednávky 

Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a zmeniť vyplnené údaje kliknutím na tlačidlo „Späť“ alebo úpravou v príslušných poliach formulára; systém následne zobrazí rekapituláciu objednávky pred jej záväzným potvrdením.

Článok IV: Cena a platobné podmienky

4.1. Cena služieb

a) Cena za konkrétnu službu alebo digitálny obsah je vždy konečná a je uvedená v súhrne objednávky predtým, ako kupujúci odošle objednávku.

b) Predávajúci nie je platcom dane z pridanej hodnoty (DPH). Všetky ceny sú uvádzané bez DPH.

c) Predávajúci môže ponúknuť platbu ceny jednorazovo alebo formou splátok. Možnosti platby sú špecifikované pri konkrétnej službe.

4.2. Spôsoby platby

Kupujúci môže cenu uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

a) Platobnou bránou: okamžitá platba kartou online.

b) Bankovým prevodom: na účet predávajúceho uvedený v potvrdení objednávky.

4.3. Splatnosť ceny

a) Pri jednorazovej platbe je celá cena splatná okamžite po uzatvorení zmluvy.

b) Pri platbe v splátkach je prvá splátka splatná okamžite po uzatvorení zmluvy a ďalšie splátky sú splatné v pravidelných intervaloch (napr. mesačne), ako je uvedené v popise služby a v potvrdení objednávky.

c) V prípade voľby platby bankovým prevodom je kupujúci povinný uhradiť príslušnú sumu do 3 kalendárnych dní od doručenia potvrdenia objednávky. Ak platba nie je v tejto lehote pripísaná na účet predávajúceho, zmluva sa od počiatku ruší, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

4.4. Následky omeškania s platbou

Podmienky omeškania sa líšia v závislosti od toho, či je kupujúcim spotrebiteľ alebo podnikateľ.

a) Ak je kupujúcim spotrebiteľ: V prípade omeškania s úhradou akejkoľvek platby má predávajúci právo uplatniť si voči spotrebiteľovi nárok na zákonné úroky z omeškania.

b) Ak je kupujúcim podnikateľ: V prípade omeškania s úhradou akejkoľvek platby sa podnikateľ zaväzuje zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý, aj začatý deň omeškania. Omeškaním so zaplatením ktorejkoľvek splátky sa zároveň stáva splatným celý zvyšok dlhu (zosplatnenie).

4.5. Doklad o platbe

Po pripísaní platby na účet predávajúceho vystaví predávajúci kupujúcemu faktúru ako doklad o platbe a zašle ju v elektronickej forme na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

Článok V: Dodacie podmienky

5.1. Spôsob dodania

a) Služby a digitálny obsah sa dodávajú výlučne elektronickou formou, pokiaľ nie je v popise konkrétnej služby uvedené inak.

b) Digitálny obsah (napr. online kurz, e-book) sa dodáva sprístupnením prístupových údajov do členskej sekcie na webovej stránke predávajúceho alebo zaslaním obsahu na e-mailovú adresu kupujúceho.

5.2. Lehota dodania

a) Predávajúci dodá (sprístupní) objednanú službu alebo digitálny obsah bezodkladne po pripísaní celej ceny alebo prvej splátky na svoj účet, najneskôr však do 48 hodín od prijatia platby.

b) V prípade poskytovania služby formou online mentoringu alebo iného osobného stretnutia bude termín poskytnutia služby dohodnutý individuálne medzi predávajúcim a kupujúcim.

5.3. Trvanie prístupu

a) Dĺžka prístupu k zakúpenému digitálnemu obsahu (napr. doživotný prístup, prístup na 3 mesiace) je vždy špecifikovaná v popise konkrétnej služby na webovej stránke predávajúceho.

b) Po uplynutí vopred stanovenej doby prístupu môže byť prístup kupujúceho k digitálnemu obsahu automaticky ukončený bez nároku na náhradu.

5.4. Technické požiadavky

Kupujúci berie na vedomie, že pre plnohodnotné využívanie online služieb a digitálneho obsahu je potrebné, aby disponoval dostatočným hardvérovým a softvérovým vybavením a stabilným internetovým pripojením. Predávajúci nezodpovedá za nemožnosť využívania služieb z dôvodu technického vybavenia na strane kupujúceho.

5.5. Technická kompatibilita a funkčnosť

Na riadne využívanie digitálneho obsahu je potrebné: 

• zariadenie s OS Windows 10+, macOS 13+, iOS 17+ alebo Android 14+; 

• aktuálny webový prehliadač (Chrome 120+, Firefox 120+, Safari 17+, Edge 120+) s povolenými cookies a JavaScriptom; 

• internetové pripojenie s rýchlosťou aspoň 5 Mbps pre streamované video; 

• zvukové výstupné zariadenie. 

Kupujúci zodpovedá za to, že jeho zariadenie spĺňa uvedené minimálne požiadavky.

5.6 Funkčnosť, aktualizácie a prístup 

Predávajúci garantuje dostupnosť zakúpeného digitálneho obsahu po dobu najmenej 24 mesiacov od jeho sprístupnenia. V prípade plánovanej údržby alebo aktualizácií, ktoré môžu dočasne obmedziť prístup, informuje kupujúceho e-mailom minimálne 24 hodín vopred. Aktualizácie potrebné na zachovanie súladu a bezpečnosti sú poskytované bezplatne a kupujúci je povinný ich prijať.

Článok VI: Právo na odstúpenie od zmluvy

Postup pri odstúpení od zmluvy sa líši v závislosti od toho, či je kupujúcim spotrebiteľ alebo podnikateľ.

6.1. Právo na odstúpenie od zmluvy pre spotrebiteľa

a) Lehota na odstúpenie: Spotrebiteľ je v súlade s § 16 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služby.

b) Strata práva na odstúpenie: Spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:

  1. Pri poskytovaní elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči (napr. online kurz, e-book), ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

  2. Pri poskytovaní služby (napr. online mentoring), ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.

c) Spôsob udelenia súhlasu so stratou práva na odstúpenie: Výslovný súhlas podľa bodu b) vyžaduje predávajúci od kupujúceho formou samostatného, vopred nezaškrtnutého políčka v objednávkovom formulári.

d) Ako odstúpiť: Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy zaslaním jednoznačného vyhlásenia o odstúpení v listinnej podobe na adresu predávajúceho (uvedenú v Čl. II) alebo elektronicky na e-mailovú adresu: info@tomasvepi.sk. Na tento účel môže použiť formulár, ktorý tvorí bod 6.3 týchto VOP. Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle oznámenie o odstúpení najneskôr v posledný deň lehoty.

e) Vrátenie peňazí: Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal. Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

6.2. Odstúpenie od zmluvy pre podnikateľa

Ustanovenia bodu 6.1 sa na kupujúceho, ktorý je podnikateľom, nevzťahujú. Odstúpenie od zmluvy zo strany podnikateľa sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

6.3. Formulár na odstúpenie od zmluvy

(Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy v súlade s prílohou č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z.)

Komu:

Tomáš Vepi, Sotinská 1475/19, 905 01 Senica

E-mail: info@tomasvepi.sk

Týmto oznamujem/oznamujeme (), že odstupujem/odstupujeme () od zmluvy o poskytnutí tejto služby (*):

  • Dátum objednania / Dátum uzatvorenia zmluvy (*):

  • Číslo objednávky (nepovinné):

  • Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov (*):

  • Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*):

  • Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) (iba ak sa formulár podáva v listinnej podobe):

  • Dátum:

(*) Nehodiace sa prečiarknite.

Článok VII: Riešenie sporov a alternatívne riešenie sporov

7.1. Rozhodné právo a súdna právomoc

a) Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

b) Zmluvné strany sa dohodli, že pre riešenie sporov, ktoré medzi nimi vzniknú, sú príslušné súdy Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

7.2. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS)

Spotrebiteľ má právo využiť mimosúdne riešenie sporov, ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

a) Prvý krok – Žiadosť o nápravu:

Predtým, ako sa spotrebiteľ obráti na orgán ARS, má právo požiadať predávajúceho o nápravu. Žiadosť o nápravu môže zaslať e-mailom na info@tomasvepi.sk alebo poštou na adresu predávajúceho. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie ARS.

b) Právo podať návrh na ARS:

Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať subjektu ARS podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (dostupný na ich webovej stránke). Spotrebiteľ má právo voľby medzi uvedenými subjektmi ARS.

c) Platforma RSO (Riešenie sporov online):

Spotrebiteľ môže na podanie návrhu využiť aj platformu pre riešenie sporov online (RSO), ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

d) Podmienky a priebeh ARS:

  • ARS je spravidla bezplatné. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok za začatie konania maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

  • Návrh môže subjekt ARS odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje 20 EUR, alebo ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí 1 roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede od predávajúceho (alebo od márneho uplynutia 30-dňovej lehoty na odpoveď).

  • Cieľom ARS je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu. Ak k dohode nedôjde, subjekt ARS vydá nezáväzné odôvodnené stanovisko.

Článok VIII: Zodpovednosť za vady (Reklamácia)

8.1. Zodpovednosť predávajúceho

a) Predávajúci zodpovedá za to, že služba alebo digitálny obsah sú v súlade so zmluvou, a to v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka.

b) Predávajúci nezodpovedá za individuálne ekonomické, zdravotné ani iné výsledky, ktoré kupujúci dosiahne využívaním digitálneho obsahu; týmto ustanovením sa však nijako neobmedzuje zákonná zodpovednosť predávajúceho za vady, nesúlad ani škodu spôsobenú úmyselne alebo z hrubej nedbanlivosti.

8.2. Uplatnenie reklamácie

a) Ak sa na službe alebo digitálnom obsahu vyskytne vada (napr. nefunkčnosť, neúplnosť), kupujúci má právo uplatniť si reklamáciu.

b) Reklamáciu je možné uplatniť písomne na adrese predávajúceho alebo elektronicky na e-mailovej adrese: info@tomasvepi.sk  

c) V reklamácii je potrebné uviesť kontaktné údaje kupujúceho, číslo objednávky a podrobný opis vady.

8.3. Vybavenie reklamácie

a) Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.

b) Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o uplatnení a vybavení reklamácie.

c) Spotrebiteľ má pri vadách služby alebo digitálneho obsahu právo požadovať nápravu (opravu). Ak to nie je možné alebo účelné, má právo na primeranú zľavu alebo, pri závažnej vade, na odstúpenie od zmluvy a vrátenie ceny.

8.4 Zákonná záruka zhody a zodpovednosť za vady 

Predávajúci zodpovedá za to, že digitálny obsah alebo služba je pri dodaní a počas doby prístupu v súlade so zmluvou. Ak sa nesúlad vyskytne do 24 mesiacov od dodania, má kupujúci právo požadovať bezplatné odstránenie nesúladu, primerané zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy, ak nesúlad nie je odstránený v primeranej lehote alebo sa opakovane vyskytne. Tým nie sú dotknuté jeho práva na náhradu škody.

Článok IX: Ochrana osobných údajov a autorské práva

9.1. Ochrana osobných údajov

Spracúvanie osobných údajov kupujúceho sa riadi Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je zverejnený na webovej stránke predávajúceho.

9.2. Autorské práva

a) Všetok obsah poskytovaný predávajúcim (texty, videá, e-booky a pod.) je autorským dielom a je chránený zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon.

b) Zaplatením ceny získava kupujúci osobnú, neprenosnú a nevýhradnú licenciu na používanie digitálneho obsahu výlučne pre svoju vlastnú potrebu a na vopred stanovené obdobie.

c) Kupujúci nie je oprávnený tento obsah ďalej šíriť, kopírovať, predávať, prenajímať ani inak poskytovať tretím stranám bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.

Článok X: Záverečné ustanovenia

10.1. Zmena VOP

Predávajúci je oprávnený tieto obchodné podmienky jednostranne meniť, ak to vyžaduje zmena právnych predpisov alebo potreba zlepšenia služieb. O každej zmene informuje kupujúceho e-mailom minimálne 15 dní pred nadobudnutím účinnosti novej verzie. Ak kupujúci so zmenou nesúhlasí, má právo bez sankcií od zmluvy odstúpiť najneskôr do dňa účinnosti novej verzie.

10.2. Salvátorská doložka

Ak sa ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP stane neplatným alebo neúčinným, nemá to vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení. Neplatné ustanovenie bude nahradené takým platným ustanovením, ktoré sa svojim obsahom a účelom čo najviac približuje pôvodnému.

10.3. Platnosť a účinnosť

Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho.

©2025 Tomáš Vepi

  • alt.text.label.Instagram
  • alt.text.label.YouTube
bottom of page